Wycieczka klas V do Piwnicznej!

Powiedz mi – zapomnę

/Konfucjusz/

Uczenie się przez przeżywanie przynosi większe efekty niż nauka w szkolnej ławce, dlatego w tym roku Panie wychowawczynie klas: Va i Vb zorganizowały swoim wychowankom trzydniowy pobyt w Domu Wczasów Dziecięcych w Piwnicznej. Uczniowie mieli szansę poznawania przyrody, pięknych zakątków naszego świata oraz bezpośredniego przeżywania   i działania.

Dzień I

25 marca 2019r.o godz. 7.45 spotkaliśmy się wszyscy na stacji  kolejowej w Tuchowie. Już na początku, przy pożegnaniu nie obyło się oczywiście bez wzruszeń, bo większość z nas po raz pierwszy w swoim życiu opuszczała ukochanych rodziców na 3 dni. Otuchy dodawały nam:  Pani Ania Pikusa, Pani Kasia Soja oraz Pani Agnieszka Kawa.

O godz. 8.06 podjechał pociąg . Zajęliśmy miejsca w wagonach, pomachaliśmy rodzicom  i ruszyliśmy w drogę. Nie była zbyt długa, ponieważ o 10.20 byliśmy już w ośrodku. Przydzielono nam pokoje i zaproszono na krótkie, powitalne spotkanie. Pani zapoznała nas z regulaminem pobytu oraz życzyła miłego wypoczynku.

Po powrocie do pokoi musieliśmy wykazać się samodzielnością przy rozpakowywaniu bagaży oraz posłaniu łóżek. Daliśmy radę.

Później zjedliśmy obiad i ruszyliśmy zwiedzać Muzeum Regionalne w Piwnicznej. Zobaczyliśmy w nim stare dokumenty,pieczęcie i fotokopie przywilejów królewskich. Mogliśmy też ujrzeć  zbiory etnograficzne  opowiadające o życiu czarnych górali, ich strojach, zawodach jakie wykonywali oraz narzędziach jakich używali.

Po powrocie do ośrodka zjedliśmy kolację i zebraliśmy się na świetlicy , aby spędzić wieczór na sportowo. Braliśmy udział w różnych konkurencjach. Było dużo śmiechu i dobrej zabawy.

Około 20.30 złożyliśmy tel. i udaliśmy się na wieczorną toaletę.

Zmęczeni całym dniem położyliśmy się do łóżek. O godz.22.00 Pan Tomek – dyżurujący nauczyciel pierwszego dnia , ogłosił ciszę nocną.

/Nicola Kluz/

Dzień II

W drugim dniu, zaraz po śniadaniu, udaliśmy się na wycieczkę autokarową do Krynicy.

Najpierw wjechaliśmy kolejką gondolową na Jaworzynę Krynicką. Jadąc, podziwialiśmy piękne widoki i zaśnieżone szczyty. Na szczycie spotkaliśmy się z ostatnimi podrygiwaniami zimy w postaci śnieżnego puchu. Nawet zdołaliśmy ulepić małego bałwana i przeprowadzić bitwę na śnieżki. Było zimno, ale widoki jakie mogliśmy podziwiać, wynagradzały nam absolutnie wszystko. Po powrocie z Jaworzyny udaliśmy się do Głównej Pijalni Wód w Krynicy, gdzie mogliśmy się napisz wody o leczniczym działaniu i zakupić pamiątki.

W tym pięknym mieście zwiedziliśmy też Muzeum Zabawek. Przewodnik opowiedział nam o pierwszych klockach Lego, lalkach Barbie czy pluszowych misiach. Oglądaliśmy zabawki, którymi bawiły się nasze babcie i dziadkowie.

Po powrocie zjedliśmy obiad, a kiedy odpoczęliśmy, udaliśmy się na wspólne karaoke.

Zmęczeni, ale zadowoleni poszliśmy spać.

/Kinga Zbylut/

Dzień III

W środę 27 marca kończyliśmy naszą trzydniowa wycieczkę do Piwnicznej-Zdroju. Pobudka i tym samym koniec nocnej ciszy, odbyła się o 7.30.

Następnym punktem programu było śniadanie, a po nim spotkanie pożegnalne z Panią Dyrektor Ośrodka.

Następnie poszliśmy pospacerować i pozwiedzać ulice malowniczej Piwnicznej. Mieliśmy tez pójść do Pijalni Wód w Piwnicznej, ale niestety była zamknięta. Udaliśmy się więc na most wiszący i przy okazji zakupiliśmy pamiątki w miejscowym sklepiku, a w restauracji „Sobieski” zjedliśmy obiad i lody.

Najedzeni wróciliśmy do ośrodka po walizki. O 13.33 odjechaliśmy pociągiem do Tuchowa, gdzie czekali na nas rodzice.

Na końcu pożegnaliśmy się z naszymi paniami, kolegami oraz koleżankami i wróciliśmy do domów.

W czasie wycieczki zobaczyłem wiele ciekawych miejsc. To był udany wyjazd i będę go długo pamiętał.

/Paweł Kupiec/

Zapraszamy do galerii

Prawa do strony internetowej (c) 2017 Szkoła Podstawowa w Ryglicach | Grafika i tworzenie strony strony internetowe rzeszow używa plików cookies strona internetowa cookies.